اس اچ آر چیست؟ | کمی در مورد IPL SHR HS-650

امتیاز بدهید به این post

دستگاه SHRاس اچ آر یکی از روشهای جدید برای از بین بردن موهای زائد است که ترکیبی از دو روش IPL و لیزر دایود است. SHR اس اچ آر مخفف Super Hair Removal است. در دستگاه SHR Elite ، منبع نور لیزر همان لامپ زنون در IPL است ، اما با این تفاوت که مانند لیزر دایود ، قادر به شلیک 10 شات در ثانیه است. لیزر موهای زائد را می توان به راحتی با دستگاه اس اچ ار انجام داد. جالب است بدانید که دستگاه SHR Elite با ایجاد گرما به ریشه مو آسیب می رسانند.

عملکرد دستگاه SHR

طول موج این دستگاه بین 640 تا 950 نانومتر است و بیشتر آن را به گرما تبدیل می کند که می تواند خطر سوختگی و ناراحتی را افزایش دهد. علاوه بر این ، دستگاه اس اچ آر SHR برای انواع پوست کاملاً ایمن است و حتی می تواند روی پوست های سبزه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سرعت دستگاه SHR

با توجه به اینکه دستگاه SHR Elite ظرفیت 10 شات در ثانیه را دارد ، سرعت کار را بیشتر از سایر دستگاه ها دارد و از نقاط قوت منحصر به فرد این دستگاه است. به طور معمول یک لیزر تمام بدن حدود 90 دقیقه توسط اپراتور طول می کشد ، اما با این دستگاه فقط 45 دقیقه طول می کشد. در این روش می توان هندپیس را به موقعیت دلخواه منتقل نمود، که سرعت عمل درمان را بسیار افزایش می دهد به طوری که می توانید در مدت 30 دقیقه مو زائد کل بدن را از بین می برد.

هر دو دستگاه اس اچ ار SHR و IPL در عملکرد خود از قدرت انرژی لیزر در طول موج های مختلف استفاده می کند. اما SHR از  پالس های انرژی به طور مکرر استفاده می کند و آسیب کمتری نسبت به IPL به پوست وارد می کند. در نتیجه بهتر از IPL عمل می کند و از سلامت و کارآیی بیشتری برخوردار است. دستگاه SHR از انرژی کمتری استفاده می کند و عوارض جانبی روش IPL را به حداقل می رساند.

از دستگاه اس اچ ار SHR می توان برای انواع پوست حتی آنهایی که پوستی تیره و حساس دارند استفاده کرد که باعث برتری آن نسبت به IPL می شود. دستگاه اس اچ ار به طور مداوم بر روی پوست اعمال می شود تا همپوشانی مناسبی برای از بین بردن موهای زائد یک ناحیه از بدن داشته باشد.

آیا SHR برای انواع پوست مناسب است؟

برخلاف لیزر کندال الکس ، از تکنیک ها و فن آوری های موجود در این دستگاه می توان برای انواع پوست ، حتی رنگ پوست بسیار تیره استفاده کرد. دستگاه SHR با سیستم نور پالسی با شدت بالا مشابه لیزر کار می کند، با این تفاوت که لیزر نیست و در واقع یک لامپ زنون است که از طریق فیلترهای مختلف با طول موج بین 590 تا 1200 نانومتر به پوست نفوذ می کند. خوشبختانه دستگاه اس اچ ار هیچ گونه عارضه جانبی ، درد و سوزشی ایجاد نمی کند و می تواند در هر قسمت از بدن مانند دست ها ، پاها ، کمر ، شکم ، قفسه سینه و حتی صورت استفاده شود.

دستگاه اس اچ آر آپولومد چیست؟

انواع دستگاه های لیزر SHR

سرعت دستگاه اس اچ آر نسبت به مدل های قبلی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و حتی می توان گفت در کمتر از 60 دقیقه می توان لیزر کل بدن را انجام داد. این افزایش سرعت مطمئناً در محبوبیت این دستگاه کمک زیادی می کند. دلیل افزایش سرعت دستگاه به دلیل افزایش تعداد شات است.

سیستم خنک کننده اس اچ آر

سیستم خنک کننده این دستگاه مانند سایر دستگاههای لیزر با گردش آب از مخزن آب داخل دستگاه می آید و آب سرد به قسمتهای فلزی دستگاه پمپ می شود. سر هندپیس TEC نامیده می شود و TEC پوست را در تماس با آن خنک می کند.

SHR اس اچ ار یک فرآیند گسترده و فناوری غیر لیزری برای از بین بردن دائمی مو است. در این روش از پیشرفته ترین فناوری استفاده می شود. در پایان دوره درمان ، نتایج از بین بردن موهای زائد به راحتی و بدون درد قابل مشاهده است. با استفاده از SHR می توان موهای کوچک را نیز از بین برد و از بین بردن مو سریعتر و بدون درد خواهد بود. حذف مو با استفاده از SHR یک فناوری جدید بدون درد است. در SHR از روش گرمایش تدریجی و مداوم استفاده می شود. از دیگر مزایای این روش این است که اگرچه انرژی مورد نیاز در این روش 50٪ کمتر از روشهای دیگر است ، سرعت تکرار را می توان تا 10 هرتز افزایش داد.

اس اچ آر چگونه کار می کند؟

فناوری IPL ، برخلاف اس اچ آر SHR ، نمی تواند از روش حرکت استفاده کند. IPL یک روش ثابت شده برای از بین بردن موهای زائد است. مطالعات نشان می دهد که این روش کندتر از SHR است ، اما هرچه روند گرم شدن طولانی تر باشد ، برای حذف دائمی مو موثر و کارآمدتر است. انرژی زیاد اما سطح IPL کوتاه برای پوست تیره بدون درد نخواهد بود. در فناوری SHR ، پوست سر به تدریج گرم می شود (بیش از 90 ثانیه) ، نور روی ملانین مورد نظر کار می کند و دارای انرژی کم (48 درجه) اما فرکانس بالا است. با کمک این روش می توان حتی موهای ضعیف و ریز را نیز از بین برد اما در فناوری IPL پوست تا هفتاد درجه گرم می شود.

برداشتن مو با دستگاه SHR بدون درد است

لیزر موهای زائد IPL برای از بین بردن فولیکول های مو به مقدار زیادی گرما نیاز دارد. در این روش جدید از بین بردن موهای زائد ، فولیکول های مو به تدریج گرم می شوند و این باعث گرم شدن مو می شود. برای برخی افراد این گرما شبیه ماساژ گرم روی سر است. در هندزفری SHR ، روی پوست سر حرکت می کند و باعث می شود هنگام درمان موهای زائد احساس راحتی کنید.

عوارض دستگاه اس اچ ار

دستگاه  اس اچ ار SHR هیچ عارضه جانبی جدی ندارد و کاملاً قابل اعتماد است و تنها واکنش پوستی پس از استفاده، کمی قرمزی پوست است که نشان دهنده تخریب فولیکول ها است و پس از چند دقیقه به حالت عادی بر می گردد. انرژی به قسمتهای کوچکتر تقسیم شده و در تعداد زیادی تکرار به پوست نفوذ می کند، که علاوه بر سرعت بالا، کارایی را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

چند جلسه درمان برای از بین بردن موهای زائد با SHR لازم است؟

معمولاً 4-6 جلسه درمان با فاصله 4 هفته برای از بین بردن موهای زائد با استفاده از اس اچ آر مورد نیاز است. این فاصله 4 هفته مهم است زیرا این روش از هفته چهارم رشد مجدد مو را هدف قرار می دهد. فواصل معالجه اواخر 6 تا 8 هفته ضروری است. اگر مو در طول دوره درمان در مرحله رشد آناژن باشد ، در این دوره مو در مرحله رشد فعال است ، می توان آن را به سادگی از بین برد ، مانند از بین بردن موهای زائد با استفاده از فناوری IPL. با این وجود چهار تا هشت جلسه درمانی طول می کشد تا مطمئن شوید از شر موهای زائد به طور دائمی خلاص می شوید.

آیا حذف موهای بدن با استفاده از دستگاه SHR دائمی است؟

طبق تحقیقات انجام شده از کلینیک ، می توان گفت که از بین بردن موهای زائد از این طریق دائمی است. هورمون های موجود در بدن همیشه مو تولید می کنند. چیزی که می توان با کمک دستگاه اس اچ ار به دست آورد این است که رشد موهای زائد تا 95٪ کاهش می یابد. نتایج اولیه اس اچ آر را می توان حفظ کرد. فناوری SHR در طول درمان از نور با شدت کم استفاده می کند ، در حالی که IPL (نور با پالس بالا) از نور با شدت زیاد استفاده می کند که در صورت عدم درمان می تواند باعث سوختگی به ویژه روی پوست شود. . در مورد عملکرد این دو ، می توان گفت که SHR بین 20-30 عکس در ثانیه شلیک می کند و IPL فقط یک شوت در ثانیه می زند. این بدان معنی است که انرژی که IPL در یک ثانیه به یکباره روی پوست تخلیه می کند، دستگاه اس اچ ار این انرژی در 30 قسمت کوچکتر در ثانیه تخلیه می شود. نتیجه این است که احتمال سوختگی در دستگاه اس اچ ار بسیار کمتر از IPL است و از طرف دیگر سرعت حذف مو با SHR بسیار سریعتر از IPL است. در نتیجه ، کاربران روش دستگاه اس اچ ار نتیجه را در جلسه دوم مشاهده می کنند.

SHR برای کسانی که از درد و ناراحتی روش های حذف مو مانند واکس ، IPL یا لیزر می ترسند مناسب است. توزیع گرما در دستگاه اس اچ ار به گونه ای است که درمان کاملاً راحت ، بدون تحریک پوست و بدون درد است. در IPL ، یک بار شلیک می شود در حالی که هندپیس وسیله ای که روی پوست قرار گرفته است را روی یک ناحیه نگه داشته و برای شلیک بعدی ، هندپیس به ناحیه بعدی منتقل می شود. اما در دستگاه اس اچ ار ، آن قسمت از کار متفاوت است و هندپیس به طور مداوم در حال حرکت است. مطالعات نشان می دهد که نتایج دستگاه اس اچ ار می تواند بهتر از IPL باشد. فناوری های IPL یا لیزر با پالس های کوتاه و با انرژی زیاد ، فولیکول های مو را گرم می کنند. انرژی فقط از طریق ملانین به فولیکول های مو می رسد. اما گلبول های قرمز و پوست نیز می توانند این انرژی را دریافت کنند. در بعضی موارد ، این می تواند منجر به تورم روزانه یا حتی سوختگی درجه سوم شود.

این نوشته در لیزر ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *