اطلاعاتی کامل در مورد خرید دستگاه لیزر دایود

امتیاز بدهید به این post

سالهاست که با ساخت و تولید دستگاههای لیزر مویرگی مانند دستگاه لیزر دایود ، دستگاه لیزر دایود الکس و دستگاه لیزر الکساندرایت ، نگرانی برای اصلاح موهای بدن تا حدود زیادی امکان پذیر شده است. اندازه گیری و استفاده از لیزر برای کوچک کردن و از بین بردن موهای زائد در اکثر کشورها همه گیر شده است. لیزر روی ملانین سیاه موجود در فولیکول های مو کار می کند و با بمباران آن در طول دوره درمان ، موهای زائد را از بین می برد. در این میان ، یکی از محبوب ترین و کم پیچیده ترین انواع لیزر برای از بین بردن موهای زائد ، دستگاه لیزر دایود است. در این مقاله توضیحات کاملی از ویژگی های منحصر به فرد دستگاه دایود ، که آن را به بهترین وسیله برای نوع پوست ایرانی تبدیل می کند ، ارائه شده است و در مورد مزایای این دستگاه ، عوارض جانبی و نکات مهم در مورد آن بحث شده است.

دستگاه لیزر دایود ، مناسب ترین دستگاه لیزر برای پوست ایرانی

به طور کلی ، پوست را می توان بر اساس تغییر رنگ و تغییر رنگ در آفتاب به 5 دسته مشخص تقسیم کرد و پوست زنان ایرانی اغلب از نوع 3 تا 4 است. طبق تحقیقات ، به دلیل وجود مقدار زیادی ملانین در پوست تیره ، مناسب ترین دستگاه لیزر برای این نوع پوست ها ، دستگاه لیزر دایود است. دستگاه لیزر دایود با طول موج 800-810 نانومتر نفوذ شدیدی به پوست دارد. با استفاده از فناوری نیمه هادی ، دستگاه دایود نور قرمز را در محدوده قابل مشاهده تولید می کند ، که می تواند موثرترین نور برای از بین بردن سلول های مو باشد.

در دستگاه دایود ، لیزر در کسری از ثانیه پالس منتشر می کند. این اشعه های نور به فولیکول های مو تابانده می شوند و با تبدیل انرژی نور به انرژی گرمایی در محل برخورد ، رنگدانه های موجود در پیازهای مو را جذب کرده و آنها را تا حدی گرم می کنند که پیازهای مو کاملاً از هم بپاشد. به این فرآیند الکتروترمولیز گفته می شود. انرژی حاصل از دستگاه لیزر دایود مستقیماً به این فولیکول ها وارد می شود و در مقایسه با سایر دستگاه ها کمترین آسیب را به پوست اطراف وارد می کند. به دلیل این نوع عملکرد ، هرچه رنگدانه های بیشتری در فولیکول مو وجود داشته باشد ، یعنی هرچه مو تیره تر باشد ، لیزر کارآمدتر است و از طرف دیگر می توان نتیجه گرفت که لیزر در موهای بسیار سبک یا کسانی که موهای آنها وجود دارد خاکستری است و نتیجه دلخواه را به همراه نخواهد داشت.

ویژگی های منحصر به فرد برای انتخاب دستگاه دایود

دستگاه دایود با طول موج بالا نتایج قابل توجهی در از بین بردن موهای زائد خواهد داشت و این مهمترین عامل در تایید انتخاب کسانی است که قصد خرید دستگاه لیزر دایود را دارند. دستگاه لیزر دایود از 10 میله لیزر با توان بیش از 2500 وات تشکیل شده است. مطمئناً ، قدرت لیزر پر انرژی می تواند موها را به میزان قابل توجهی از بین ببرد. علاوه بر این ، همانطور که گفته شد ، این طول موج زیاد باعث می شود که پرتوی لیزر بیشتر به لایه درم نفوذ کند و درصد بیشتری از انرژی گرمایی لیزر به فولیکول برسد.

این دستگاه از سرعت شلیک بسیار بالایی برخوردار است. دستگاه لیزر دایود هنگام کار با استفاده از فناوری لیزر موهای زائد SHR و با فرکانس حداکثر 10 مگاهرتز موهای زائد را 2-3 برابر سریعتر از IPL های سنتی از بین می برد که می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. قدرت خنک کنندگی زیاد مورد استفاده در دستگاه های لیزر دایود در کاهش درد بسیار مهم است. بر اساس فناوری SHR ، دستگاه دایود برای افزایش سرعت خنک کننده دستگاه های خود ، ICE SHR را به قسمت دستی خود اضافه کرد و باعث کاهش درد این فناوری برای از بین بردن موهای زائد و استفاده آسانتر از آن برای اپراتور شد. . علاوه بر این ، دایود از خنک کننده فعال TEC استفاده می کند.

دایود ، دستگاهی مناسب برای انواع پوست:

دستگاه های لیزر دایود به پزشکان امکان می دهد پارامترهای درمان را بر اساس نوع و رنگ پوست ، سطح بدن ، ضخامت و نوع مو تنظیم کنند. این طیف گسترده ای از طول نبض و پارامترهای انرژی باعث می شود که از این لیزر در پوستهای تیره نیز استفاده شود. در بین قطعات دستگاه لیزر ، هندپیس ها بیشترین کاربرد را دارند و مهمترین عامل در تعیین قیمت دستگاههای لیزر هستند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت و فروش بالای دستگاه دایود ، عمر طولانی هندپیس های آن است. عمر مفید هندپیس های دایود بیش از 300،000،000 ضربه است که باعث صرفه جویی زیادی در خریداران می شود. از آنجا که در این دستگاه از فناوری نیمه هادی استفاده شده است ، آنها در مقایسه با سایر لیزرهای مجهز به چراغ های چشمک زن به راحتی قابل حمل هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و تغییر از خود نشان می دهند. بنابراین می توان این فاکتور را به عنوان یک نکته مهم در خرید دستگاه لیزر دایود در نظر گرفت ، زیرا این دستگاه هزینه تعمیر کمتری دارد و از ماندگاری بالاتری نیز برخوردار است.

تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندریت

لیزر موهای زائد در حال رشد است و هر روز انواع جدیدی به بازار وارد می شوند. اگر اخیراً تصمیم گرفته اید از روش لیزر موهای زائد استفاده کنید؛ هنگام انتخاب بهترین روش لیزر موهای زائد ، احتمالاً سوالات زیادی در ذهن شما وجود دارد. بهترین چیست؟ الكساندریت “الكساندریت” یا “دایود”؟ چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟ برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر مو ، باید بدانید که فقط دستگاه مورد تایید FDA است. به همان اندازه مهم است انتخاب یک دستگاه لیزر بر اساس رنگ پوست و مو و لیزر مورد استفاده در طول درمان. از آنجا که همه متخصصان و کلینیک ها از لیزر یکسان استفاده نمی کنند. تحقیق در مورد فناوری لیزر مو به شما در نتیجه گیری و اثربخشی درمان کمک می کند. در این مقاله ، ما لیزرهای الکساندریت و دایود و نتایج حذف موهای آنها را مقایسه خواهیم کرد و فواید هر یک را مشاهده خواهیم کرد.

معرفی دستگاه لیزر دایود

 

تفاوت دایود و دستگاه لیزر الکساندرایت از نظر عملکرد چیست؟

لیزر دایود کندال و لیزر الکساندرایت آخرین لیزر موهای زائد هستند که تقریباً از طول موج یکسانی استفاده می کنند. با این حال ، با توجه به اینکه طول موج لیزر کندال الکساندرایت کوتاهتر از لیزر دایود است ؛ فولیکول های مو را بهتر هدف قرار می دهد و در از بین بردن موهای زائد بسیار موثرتر است.

  • لیزر دایود

لیزر دایود طول موجهای 800 یا 810 نانومتر را منتشر می کند. در این طول موج ، به عمق پوست نفوذ می کند و فولیکول های مو را هدف قرار می دهد بدون اینکه روی سطح ملانین پوست تأثیر بگذارد. برخلاف طول موج های کوتاه تر ، این طول موج از آسیب دیدن پوست و تغییر رنگ آن جلوگیری می کند. در مطالعه ای برای مقایسه اثربخشی موهای زائد با لیزر کندال الکساندرایت و لیزر دایود بر روی بیماران با پوست I تا IV ، بر اساس مقیاس فیتزپاتریک ، بیماران 6 جلسه با فاصله 4 هفته در هر جلسه ، تحت درمان زیر بغل انجام دادند. موهای زائد زیر بغل در سمت راست با لیزر 755 نانومتری الکساندریت ، و سمت چپ با اسکن خطی مداوم 808 نانومتر از لیزر دایود درمان شد. میزان ریزش مو در هر دو لیزر بلافاصله پس از درمان تقریباً 67٪ برای لیزر دایود و بیش از 72٪ برای لیزر Kendall Alexandrite بود. علاوه بر این ، مقایسه نتایج 18 ماه پس از درمان هنوز کاهش رشد مو حدود 70٪ برای دایود و 80٪ برای الکساندریت را نشان داد. اما بیشتر بیماران تحت درمان با لیزر دایود ، قرمزی و تورم پوست را گزارش کرده اند. اگرچه این علائم موقتی بود و در عرض چند روز از بین رفت ، اما عوارض جانبی لیزر کندال الکس بسیار کمتر از دایود بود.

معایب لیزر دایود

لیزر دایود در درمان برخی از انواع موها موفق نیست و فقط در درمان پوست روشن و موهای تیره و ضخیم موثر است. در حالی که الکساندرایت توانایی از بین بردن انواع مختلف مو را دارد. با توجه به کاربرد کوچک دستگاه لیزر دایود ، درمان با این نوع لیزر نیاز به زمان و تعداد جلسات بسیار بیشتری دارد. طبق گزارشاتی که کلینیک های مختلف در استفاده از این لیزر ارائه داده اند ، درد بیشتری توسط بیماران با انواع مختلف پوست گزارش شده است.

این نوشته در لیزر ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *